Jurnal Manajemen dan Organisasi
Vol. 10 No. 2 (2019): Jurnal Manajemen dan Organisasi

Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Kasus Pada Coffee Shop di Kota Bogor)

Mush’ab Ihsan Mu’tashim (Departemen Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Manajemen, IPB)
Alim Setiawan Slamet (Departemen Manajemen, Fakultas Ekonomi dan Manajemen, IPB)



Article Info

Publish Date
25 Mar 2020

Abstract

This study aims to determine the effect of product quality and service quality on the customer satisfaction at Ngopi Doeloe, Popolo Coffee, Ranin Coffee House, Starbucks Coffee, The Coffee Bean & Tea Leaf, and JCo Donuts & Coffee Bogor. This research conducted by distributing questionnaires to 366 coffee shop visitors. Data analysis method used in this research is Structural Equation Model (SEM). Overall, in this reasearch found that product quality and service quality have impact on costumer satisfaction, but for the low income respondent (below Rp 3.000.000,00) the product quality variable have no impact on costumer satisfaction.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jmo

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal Manajemen dan Organisasi merupakan media publikasi ilmiah yang memuat artiket-artikel; di bidang manajemen dan organisasi dengan ruang lingkup manajemen pemasaran, keuangan, sumber daya manusia dan operasi. Jurnal Manajemen dan Organisasi didedikasikan untuk menumbuhkan kreasi pertukaran ide ...