Abstract: The public service could be interpreted as an activity that is carried out to fulfill the public interest. The great public service can be seen and assessed from the implementation which is suitable for the service operational standard. In the implementation of public service, on a government agency needs to do better service improvement.The research in the region financial institution at Batu city try to explain and describe a phenomena by using descriptive qualitative. The aim of this research is recognizing the implementation of the earth tax service and buildings at BKD, Batu city. Getting much innovation, specifically in the implementation of the earth tax service and building . Keywords: Government, public service, The earth tax service and buildings. Abstrak: Pelayanan publik dapat diartikan sebagai sebuah kegiatan yang dilakukan demi memenuhi kepentingan publik. Pelayanan publik yang baik dapat dilihat dan dinilai dari pelaksanaan yang sesuai dengan standar operasional pelayanan. Dalam pelaksanaan pelayanan publik pada suatu instansi pemerintahan perlu mengalami peningkatan pelayanan yang lebih baik. Penelitian yang dilakukan di Badan Keuangan Daerah Kota Batu, berusaha menjelaskan dan menggambarkan sebuah fenomena secara deskriptif kualitatif. Tujuan dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana pelaksanaan pelayanan pajak bumi dan bangunan di Badan Keuangan Daerah Kota Batu; mencari tau inovasi pelayanan pajak bumi dan bangunan; Kata Kunci : Pemerintahan, Pelayanan Publik, Pajak Bumi dan Bangunan
Copyrights © 2019