Abstract: Classroom action research which was conducted at Public ElementarySchool 10 TanjungPaohaims to improve students' learning result in natural sciencelearning. In addition, this study also aims to train the level of analysis, conceptualunderstanding, and decision making in deciding something based on real facts. Toconduct the research, researcher implemented cooperative learning strategy by usingexperiment method. The result showed an increase in natural science learningscoreresult of fifth grade students at Public Elementary School10 TanjungPaoh afterthe implementation of cooperative learning strategies using experimental methods.Keywords: Learning Score Result, Natural Science Learning, Cooperative LearningStrategies.Abstrak: Penelitian tindakan kelas yang dilakukan di SDN 10 Tanjung Paoh yangbertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa dalam pembelajaran IPA. Selainitu, penelitian ini juga bertujuan untuk melatih tingkat analisis, pemahaman konsep,dan pengambilan keputusan dalam memutuskan sesuatu berdasarkan fakta-faktanyata. Pelaksanaan penelitian ini, peneliti menerapkan strategi pembelajarankooperatif dengan menggunakan metode eksperimen. Hasil penelitian menunjukkanterjadi peningkatan hasil belajar IPA siswa kelas V SDN 10 Tanjung Paoh setelahpenerapan strategi pembelajaran kooperatif dengan menggunakan metodeeksperimen.Kata kunci: Hasil Belajar, Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam (IPA), StrategiPembelajaran Kooperatif.
Copyrights © 2015