Abstract: Description of Competence of Arabic Language Teachers in Madrasah Aliyah Ja-Alhaq Bengkulu City Based on Law Number 14 of 2005 About Teachers and Lecturers Discourse regarding the world of education, especially the low level of teacher competence is a problem that must be solved together. Various studies and results of teacher competency tests (UKG) indicate the low level of teacher competency. However, in some schools the teacher competencies of the instructors showed progress. This study aims to reveal the level of teacher competence in Madrasah Aliyah Ja-alHaq, bengkulu city. Qualitative research with data obtained through in-depth observations and interviews shows that the competence of Arabic language teachers in Madrasah Aliyah Ja-alHaq Bengkulu city is sufficient. These competencies include pedagogical, personality, professional and social competencies.Abstrak: Deskripsi Kompetensi Guru Bahasa Arab di Madrasah Aliyah Ja-Alhaq Kota Bengkulu Berdasarkan Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen Diskursus mengenai dunia pendidikan khususnya tingkat kompetensi guru yang masih rendah merupakan permasalahan yang harus diselesaikan bersama. Berbagai penelitian dan hasil tes uji kempetensi guru (UKG) menunjukkan masih rendahnya tingkat kompetensi guru. Meskipun demikian, pada beberapa sekolah memperlihatkan bahwa kompetensi guru pengajarnya menunjukkan kemajuan. Penelitian ini bertujuan untuk menyingkap tingkat kompetensi guru pada Madrasah Aliyah Ja-alHaq kota bengkulu. Penelitian kualitatif dengan data yang diperoleh melalui observasi dan wawancara mendalam menunjukkan bahwa kompetensi guru bahasa arab pada Madrasah Aliyah Ja-alHaq kota Bengkulu cukup memadai. Kompetensi tersebut meliputi kompetensi paedagogik, kepribadian, profesional dan sosial.Kata Kunci: Teacher Competence, Madrasah Aliyah Ja-AlHaq, Law No.14 of 2005.
Copyrights © 2019