The purpose of this paper aims to discuss the educational mission of Christianity and morality of children. Christianity ecucation should not deny the moral element in the educational process. Christianity education should put morality as the main element. Education and morality of children is a serious problem and has a very long process of formation. The formation of the morality of children starting from birth to complete his education until he became involved in the community. The involvement is not limited to the implementation of academic but more about self actualitation which is not separate from the carriage, the values of religious belief, knowledge, skills and self-concepted of children. Abstrak: Tulisan ini bertujuan untuk membahas misi Pendidikan Agama Kristen dan moralitas anak. Pendidikan Agama Kristen tidak boleh menafikan unsur moral dalam proses pendidikan. Pendidikan Agama Kristen harus menempatkan moralitas sebagai unsur utama. Pendidikan dan persoalan moralitas anak merupakan persoalan yang serius dan memiliki proses pembentukan yang sangat panjang. Pembentukan moralitas anak dimulai dari sejak lahir hingga menyelesaikan pendidikannya sampai akhirnya terlibat dalam masyarakat. Keterlibatan tersebut tidak terbatas pada implementasi akademis yang dimiliki tetapi dalam aktualisasi diri yang tidak terpisah dari sikap diri, nilai-nilai agama yang diyakini, pengetahuan, keterampilan, dan konsep diri anak.
Copyrights © 2016