TUNAS BANGSA
Vol 5 No 1 (2018)

PENGARUH KEWENANGAN DAN PENGAMBILAN KEPUTUSAN TERHADAP EFEKTIFITAS MANAJERIAL KEPALA SEKOLAH SD NEGERI DI KOTAMADYA JAKARTA UTARA

Indra Setiawan (Universitas Negeri Jakarta)



Article Info

Publish Date
28 Feb 2018

Abstract

The objective of the research is to obtain information about the effect of authority and decision making on managerial effectivenesson principalof state primary school. The research was conducted to all of state primary school principalat The City of north Jakarta by using a survey method with path analysis applied in testing hypothesis. The number 80principal as sample was selected by using Slovin formula. The research conclude: (1) there is direct effect of authority on managerial effectiveness, (2) there is direct effect of decision making on managerial effectiveness, (3) there is direct effect of authority on decision making. Therefore to enhance principal’s managerial effectiveness can be carried out by authority, and decision making. Abstrak Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendapatkan informasi tentang efek otoritas dan pengambilan keputusan manajerial kepala sekolah dasar. Penelitian ini dilakukan untuk semua sekolah dasar yang berada di wilayah kota Jakarta Utara dengan menggunakan metode survei dengan analisis jalur yang diterapkan dalam pengujian hipotesis. Jumlah 80 orang kepala sekolah yang menjadi contoh dipilih dengan menggunakan Slovin formula. Penelitian menyimpulkan: (1) ada efek langsung dari otoritas efektivitas manajerial, (2) ada efek secara langsung pada pengambilan keputusan manajerial, (3) ada efek langsung dari otoritas pada pengambilan keputusan. Oleh karena itu, untuk meningkatkan efektivitas manajerial kepala sekolah dapat dilakukan oleh otoritas dan pengambilan keputusan. Kata kunci: otoritas, efektivitas manajerial dan pengambilan keputusan

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

tunasbangsa

Publisher

Subject

Education

Description

Tunas Bangsa Journal is a periodical scientific publication dedicated to lecturers, students and educational observers to disseminate relevant studies, thinks and research results in the field of primary school education, critical study of teaching and learning for primary school, classroom action ...