AbstractResearch conducted on the class V students of SD by applying the model Team Games Tournament (TGT) which contextual folklore of North Sumatra in the sub subject of integer operations. This research aims to improve students' motivation to learn mathematics class V Field Elementary School.This research is an action research and the analyzed data are quantitative data and qualitative data. The results showed differences in learning motivation of fifth grade elementary school students using the Team Games Tournament (TGT) model in learning integers from low to high. The results showed an increase in students' mathematics learning activities Keywords: folklore contextual problem solving, Team Games Tournament (TGT) Abstrak. Penelitian dilakukan terhadap siswa kelas V SD dengan menerapkan model Team Games Turnamen (TGT) yang berkonteks cerita rakyat Sumatera Utara pada sub pokok bahasan operasi bilangan bulat. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan motivasi belajar matematika siswa kelas V SD. Penelitian ini adalah penelitian tindakan dan data yang dianalisa adalah data kuantitatif dan data kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan adanya peningkatan motivasi belajar matematika siswa kelas V SD mengunakan model Team Games Turnamen (TGT) dalam pembelajaran bilangan bulat dari tergolong rendah menjadi tergolong tinggi. Hasil penelitian menunjukkan adanya peningkatan aktivitas belajar matematika siswa. Kata kunci : Pemecahan soal berkonteks cerita rakyat, Team Games Turnamen (TGT)
Copyrights © 2020