Ihya al-Arabiyah: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Arab
Vol 6, No 1 (2020)

Pendekatan Psikolinguistik Bahasa Arab di Indonesia

Fadlan Masykura Setiadi (Sekolah Tinggi Agama Islam Negeri Mandailing Natal)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2020

Abstract

Language and speaking are two different things. Language is a tool used to communicate verbally, while speaking is the process of delivering information in communicating it. Learning the language, as one of the complex human problems, other than with respect to the language issue, also with regard to problems speaking activities. Furthermore, the language activities related to the mentality (of the brain). So the emergence of disciplines psycholinguistics has a major role in solving various problems of Arabic learning in Indonesia. Bahasa dan berbahasa adalah dua hal yang berbeda. Bahasa adalah alat yang digunakan untuk berkomunikasi secara verbal. Sedangkan berbahasa adalah proses penyampaian suatu informasi dalam praktek komunikasi tersebut. Mempelajari bahasa merupakan satu dari berbagai permasalahan kompleks yang dihadapi manusia, selain dengan kepedulian terhadap isu bahasa, juga perhatian terhadap masalah kegiatan berbahasa. Lagi pula kegiatan berbahasa itu erat kaitannya dengan daya berpikir (mentalitas). Sehingga munculnya studi psikolinguistik memiliki peran penting dalam memecahkan berbagai problematika dalam pembelajaran bahasa Arab yang ada di Indonesia.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

ihya

Publisher

Subject

Education

Description

Ihya' al 'Arabiyah is a peer-reviewed academic journal, established in 2015 as part of the UIN Sumatera Utara Medan. Ihya' Journal is dedicated to the publication of scholarly articles in various branches of Arabic Studies, by which exchanges of ideas as research findings is facilitated. Ihya' ...