Journal of English Language Teaching
Vol 1, No 2 (2013): Serie H

TEACHING WRITING A DESCRIPTIVE TEXT TO THE JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTS BY USING “ NEARBY OBJECTS: PEOPLE, PLACE, AND THING” AS A MODEL

Yosi Ashera (FBS UNP)
Saunir Saun (FBS UNP)



Article Info

Publish Date
01 Mar 2013

Abstract

Abstrak Artikel ini di tulis bertujuan untuk membantu guru dalam proses pengajaran teks deskriptif terutama dalam penggunaan media serta menolong siswa dalam mengembangkan ide-ide dalam proses menulis. Media yang digunakan adalah A Near by Object; People, Place, and Thing atau yang biasa juga disebut dengan benda-benda yang ada disekitar siswa seperti ruangan, sekolah, teman, guru dan lain sebagainya. Menggunakan media ini dalam pengajaran teks deskriptif mempunyai banyak manfaat baik bagi guru maupun bagi siswa itu sendiri, yaitu menghemat waktu dan biaya. Selain itu, juga dapat meningkatkan motivasi siswa dalam belajar dan memahami text yang akan dipelajari.   Key words: Teaching Writing, Descriptive Text, Media, Nearby Objects:People, Place, and Thing.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jelt

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

Journal of English Language Teaching is a journal published by English Language Teaching Study Program of FBS Universitas Negeri Padang. This journal is published three times a year (March, June, and September). The main purpose of this journal is to advance and foster English Language Teaching or ...