English Language and Literature
Vol 2, No 1 (2013): SERIE : C

TYPES OF ILLOCUTIONARY ACT USED IN SLOGAN OF HOME APPLIANCE ADVERTISEMENT

Riska Yuliani, Havid Ardi (p: 229-238) (Unknown)



Article Info

Publish Date
13 Sep 2013

Abstract

Tujuanpenelitianinimenganalisajenis-jenistindaktuturilokusi yang terdapatpada slogan iklanperalatanrumahtangga. Bahasaiklantidaklahsamadenganbahasa yang kitagunakandalamkehidupansehari-hari. Dalammakalahinipenulismenggunakanteori yang dikemukakanoleh Yule dalammengidentifikasidanmenganalisisjenis-jenistindaktuturilokusi yang digunakan di dalam sloganperalatanrumahtangga.Penulismengumpulkan data sebanyak 150 slogan iklanperalatanrumahtanggadariiklan di televisi, majalahdanbilboard.Sebanyak 31 data dariiklantelevisi, 60 data darimajalahdan 14 data daribilboard. Dari hasilanalisis slogan peralatanrumahtangga di iklan TV, majalahdanbilboardpenulismenyimpulkanbahwatipetindaktuturilokusi yang paling banyakdigunakanadalahrepresentatif, karenadalam slogan iklanperalatanrumahtanggapenuturlebihseringmenyatakaninformasidanmenjelaskankebenaranproduk.   Kata Kunci : Illocutionary act, Slogan, Home Appliance Advertisement  

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

ell

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media

Description

ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE: E- JOURNAL English Language and Literature Study Program of FBS UNP. Volume 1, Number 1, September 2012, ISSN 2302-3546. English Language and Literature Study Program journal is published three times a year (March, June, and September). It consits of scientific ...