Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 4 (2014): April 2014

PENGGUNAAN METODE PENEMUAN TERBIMBING UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS III SD

F34211009, Ernia (Unknown)
Salimi, Asmayani (Unknown)
., Sugiyono (Unknown)



Article Info

Publish Date
11 Apr 2014

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa pada pembelajaran Matematika. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif. Subjek penelitian ini adalah 27siswa.Penggunaan metode penemuan terbimbing pada materi menghitung luas persegi dan persegi panjang di kelas III SD Negeri 61 Sungai Raya terbukti dapat meningkatkan hasil belajar siswa. Hal ini dapat dilihat pada peningkatan dari siklus I dari 70,37 meningkat menjadi 78,52 pada siklus II dan pada siklus III meningkat menjadi 83,33. Kata kunci: Metode, Penemuan Terbimbing, Hasil Belajar, Matematika Abstract:This research aims to improve the learning outcomes of students in learning mathematics. The method used is descriptive. The subjects were 27 students. The use of guided discovery method to calculate the area of ??the material square and rectangular in class III Elementary School 61 Sungai Raya is proven to improve student learning Result. This can be seen in the increase of the first cycle increased to 78.52 from 70.37 in the second cycle and the third cycle increased to 83.33. Keywords: Method, Discovery Guided, Learning Result, Mathematic

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...