Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 2, No 10 (2013): Oktober 2013

PENINGKATAN BELAJAR MELALUI MEDIA LIQUID CRYSTAL DISPLAY PADA MATERI ALAT PEREDARAN DARAH DI SD

Udiansyah, Ujang (Unknown)
Nasrun, M (Unknown)
Chiar, M (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Oct 2013

Abstract

Abstrak: penelitian ini bertujuan untuk membuat peserta didik tertarik dan antusias untuk mengikuti pelajaran pada materi peredaran darah di Kelas V SD Negeri 18 Pontianak Utara. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif dengan rancangan PTK. Sample penelitian ini adalah 22 siswa. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini adalah Observasi dan Dokumentasi. Instrumen yang digunakan adalah (1) Peneliti sendiri merupakan instrumen utama (2) Pedoman observasi, (3) LCD. Berdasarkan hasil analisis data tentang Peningkatan Belajar Melalui Media Liquid Crystal Display pada Materi Alat Peredaran Darah, dapat meningkatkan aktivitas belajar siswa sebesar 85% pada pertemuan I di siklus II dan 92,5% pada pertemuan II di siklus II. Kata kunci: Liquid Crystal Display, Alat Peredaran Darah, aktivitas belajar Abstract: This study aims to make students interested and excited to follow the lessons on the material circulation in Class V Elementary School 18 North Pontianak. The method used is descriptive qualitative design of PTK. The study sample was 22 students. The Data collection techniques in this study is the observation and documentation. The instruments used were (1) researcher himself is the main instrument (2) Guidelines for observation, (3) LCD. Based on the analysis of data on Enhancing Learning Through Media on the Liquid Crystal Display Materials Circulatory tool, can improve students' learning activity by 85% at the first meeting in the second cycle and 92.5% at the second meeting in the second cycle. Keyword: Liquid Crystal Display, Alat Peredaran Darah, aktivitas belajar

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...