Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 4 (2014): April 2014

PENGGUNAAN TEROPONG PECAHAN DALAM PEMBELAJARAN PENGURANGAN PECAHAN UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA SEKOLAH DASAR

Wardayani, Wiwik (Unknown)
Margiyati, K.Y (Unknown)
., Sugiyono (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Apr 2014

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa dengan menggunakan teropong pecahan pada pembelajaran Matematika di Kelas IV SD Negeri 10 Pontianak Utara. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitian tindakan kelas yang bersifat kolaboratif bersama rekan sejawat. Subjek penelitian adalah guru dan siswa sejumlah 29 orang. Hasil analisis data menunjukkan bahwa hasil belajar siswa setelah menggunakan teropong pecahan meningkat, rata-rata hasil belajar siswa menjadi berada di atas KKM dengan skor 75,86. Kata kunci: Teropong pecahan, Pengurangan pecahan, Hasil belajar Abstract: This research aimed to improve learning outcome student by using binoculars fragment in Matematika learning in class IV SD Negeri 10 North Pontianak. Research methods used is descriptive method with class action research form that collaborative with colleague. Subject research is teacher and student total 29 people. Data analysis result indicate that learning outcome student after use binoculars fragment increase, average learning outcome student become at on KKM with score 75,86. Keywords : binoculars fragment, reduction fragment, learning outcome

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...