Jurnal Pendidikan Anak
Vol 4, No 2 (2018): Jurnal Pendidikan Anak

Penggunaan Kartu Angka Bergambar dan Kemampuan Mengenal Lambang Bilangan Pada Anak Usia 4-5 Tahun

dinda khoirunnisa (Unknown)
Riswanti Rini (Unknown)
Ari Sofia (Unknown)



Article Info

Publish Date
12 Oct 2018

Abstract

The problem in this study was the low ability to recognize the symbol of numbers in children aged 4-5 years. This study aimed to determine the correlation of using flash card with the ability to recognize the symbol of number of children aged 4-5 years. This type of study was quantitative study using non-exsperimental method with data analysis was man whiteny correlation. the subjects of this study were 20 children. the results showed that there was significant correlation between using flash card with the ability to recognize the symbol of numbers of children aged 4-5 years with a coefficient of Z value of -0.297 with a significance level of 5%.Masalah pada penelitian ini adalah rendahnya kemampuan mengenal lambang bilangan anak usia 4-5 tahun. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan penggunaan kartu angka bergambar dengan kemampuan mengenal lambang bilangan anak usia 4-5 tahun. Jenis penelitian ini adalah penelitian kuantitatif, dengan menggunakan metode non eksperimental dengan analisis data korelasi Mann Whiteney. Subjek penelitian ini adalah siswa PAUD SPS Teratai pada kelompok usia 4-5 tahun yang berjumlah 20 anak.Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara penggunaan kartu angka bergambar dengan kemampuan mengenal lambang bilangan anak usia 4-5 tahun dengan koefisien nilai Z sebesar -0,297 dengan taraf signifikansi 5%.Kata kunci : Kognitif, Kartu angka bergambar, Lambang Bilangan.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

PAUD

Publisher

Subject

Education

Description

Focus and Scope of Jurnal Pendidikan Anak (JPA) is research, study and analysis related to early childhood include; development of moral and religious values, physical motor development, emotional social development, cognitive development, language development, artistic and creative development, ...