Dakwah: Jurnal Kajian Dakwah dan Kemasyarakatan
Vol 23, No 2 (2019): Dakwah: Jurnal Kajian Dakwah dan Kemasyarakatan

Strategi Pengembangan Prodi Pengembangan Masyarakat Islam (PMI) Fidkom Uin Syarif Hidayatullah Jakarta dalam Menghadapi Masyarakat Ekonomi Asean (Mea)

nurul hidayati (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Dec 2019

Abstract

AbstractThe purpose of this study is to obtain an overview of the strategies used by the Islamic Community Development (PMI) Department at Fidkom UIN Syarif Hidayatullah Jakarta in facing the AEC (ASEAN Economic Community) using the Strategy-Formulation Analytical Framework. The approach is quantitative. An interesting strategy from the results of this study is the intensive strategy, in accordance with the results of the analysis of information about the condition of PMI Fidkom UIN Syarif Hidayatullah Jakarta which is suggested to use an intensive strategy. In the information analysis, the condition of the PMI Department is in Quadrant II or is experiencing growth. However, the PMI Department is in the environment of strong competition so it is hoped that PMI can implement an intensive strategy that seeks to increase market share by prioritizing student achievement, excellent service, and a good curriculum. AbstrakTujuan penelitian ini adalah untuk mendapatkan gambaran strategi yang digunakan oleh Program Studi Pengembangan Masyarakat Islam (PMI) di Fidkom UIN Syarif Hidayatullah Jakarta dalam menghadapi MEA (Masyarakat Ekonomi ASEAN) dengan menggunakan Strategy-Formulation Analytical Framework. Pendekatannya adalah kuantitatif.  Strategi yang menarik dari hasil penelitian ini adalah strategi intensif, sesuai dengan hasil analisis informasi tentang kondisi PMI Fidkom UIN Syarif Hidayatullah Jakarta yang disarankan untuk menggunakan strategi intensif. Pada analisis informasi, kondisi Program Studi PMI berada pada Kuadran II atau sedang mengalami tumbuh kembang. Namun Program Studi PMI tengah berada dalam lingkungan persaingan yang kuat sehingga diharapkan PMI dapat menerapkan strategi intensif yang berupaya meningkatkan pangsa pasar dengan cara mengedepankan prestasi mahasiswa, pelayanan prima, dan kurikulum yang baik.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

dakwah

Publisher

Subject

Religion Humanities Education Environmental Science Social Sciences

Description

DAKWAH: Jurnal Dakwah dan Kemasyarakatan is a journal that publishes original research and current issues on dawah and communication studies in Indonesian and Asean society. The focus study of DAKWAH: Jurnal Dakwah dan Kemasyarakatan are Dakwah Management Islamic Guidance and Counseling Study ...