Abstract: Implementation of Roof System Convergence (SAMSAT) Drive-Thru to Improve Public Service Quality. Implementation of best service quality to customer is not only adopted by private companies, but also by government institutions (state owned enterprises) that facing increasing demand to provide best service. One of government institutions that implemented innovation to improve its service quality is Samsat in the district of Lamongan. Innovation that is implemented by Lamongan’s Samsat is Samsat Drive Thru. The objective of the innovation is to solve the problem of underperformance of Lamongan’s Samsat that is caused by complicated procedures, cost uncertainty, and plenty of brokers.  Generally, this research is aimed to measure how far the impacts of the implementation of Samsat Drive thru to improve the public service quality. This research use qualitative method approach by observation and interview methods. The result of research reveal that Samsat drive thru’s service quality is directly proportional with customer satisfaction. Keywords: Public Service, brokering, minimal service Abstrak: Penerapan Sistem Manunggal Satu Atap (SAMSAT) Drive-Thru Dalam  Meningkatkan Pelayanan Publik. Penciptaan kualitas pelayanan yang terbaik bagi pelanggan tidak hanya diadopsi oleh perusahaan swasta , tetapi juga diadopsi oleh instansi pemerintah (BUMN) yang selama ini terus mendapatkan tuntutan untuk memberikan pelayanan yang terbaik. salah satu instansi pemerintahan yang menerapkan inovasi untuk meningkatkan kualitas layanannya adalah Samsat Kabupaten Lamongan. di Samsat kabupaten Lamongan inovasi yang diberikan adalah samsat Drive thru. Samsat drive thru diterapkan untuk mengatasi pelayanan samsat kabupaten lamongan yang di nilai masih belum memuaskan akibat prosedur yang masih rumit, tidak adanya kepastian biaya serta masih banyaknya calo yang ada di kantor Samsat. Secara umum penelitian ini bertujuan untuk mengukur sejauh mana penerapan samsat drive thru dalam meningkatkan kualitas pelayanan publik. penelitian ini menggunakan metode pendekatan kualitatif dengan metode observasi dan wawancara. hasil penelitian ini membuktikan kualitas pelayanan  samsat drive thru berbanding lurus dengan kepuasan pelanggan. Kata Kunci : Pelayanan Publik, Percaloan, pelayanan minimalis.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2013