Abstract. Based on the results of observations at SD 5 Bae, it was found that students always thought negatively about mathematics, students tended to worry about getting low scores when learning mathematics, students often lacked confidence when working on math problems, and students were often less careful when doing math problems. From these observations, the activity team provided training to teachers using pacing techniques. This pacing technique will help teachers communicate with students when mathematics learning takes place. The purpose of this community service is to improve teacher skills in communicating in mathematics using the pacing technique. The method used in this service is to use the participant active learning approach (participants participate actively in training activities). The result of this community service is that teachers can use the pacing technique to communicate when learning mathematics. Abstrak. Berdasarkan hasil pengamatan di SD 5 Bae ditemukan bahwa siswa selalu beranggapan negatif terhadap matematika, siswa cenderung khawatir mendapatkan nilai yang rendah saat pembelajaran matematika, siswa sering kali kurang percaya diri saat mengerjakan soal matematika, dan siswa sering kurang berhati-hati saat mengerjakan soal matematika. Dari hasil pengamatan tersebut tim kegiatan memberikan pelatihan kepada guru dengan menggunakan teknik pacinng. Teknik pacing ini akan membantu guru dalam berkomunikasi dengan siswa saat pembeljaran matematika berlangsung. Tujuan dari pengabdian masyarakat ini adalah untuk meningkatkan keterampilan guru dalam berkomunikasi pada matapelajaran matematika dengan menggunakan teknik pacing. Metode yang digunakan dalam pengabdian ini adalah dengan menggunakan pendekatan participant active learning (peserta berpartisipasi secara aktif dalam kegiatan pelatihan). Hasil dalam pengabdian masyarakat ini adalah guru dapat menggunakan teknik pacing untuk berkomunikasi saat pembelajaran matematika.
Copyrights © 2021