ABSTRACTThe purpose of this study was to analyze the effect of organizational learning and information technology capabilities on employee performance with knowledge management as a mediating variable. This type of research is explanatory research with a quantitative approach. The population of this study were all employees of PT. Pos Indonesia (Persero) Branch Ngawi, totaling 137 employees. The sampling method used the census method. The data collection method used a questionnaire. The data analysis method used is path analysis using SPSS. The results of hypothesis testing indicate that organizational learning has a positive and significant effect on knowledge management. Information technology capability is positive and significant for knowledge management. Knowledge management is positive and significant for employee performance. Organizational learning has a positive and significant effect on employee performance. Information technology capability has a positive and significant effect on employee performance. The results of the analysis of the mediating variables using the Sobel test found that knowledge management was able to mediate the effect of organizational learning on employee performance. Knowledge management is able to mediate the influence of information technology capabilities on employee performance Keywords: Organizational Learning, Information Technology Capability, Knowledge Management, Employee Performance ABSTRAKTujuan penelitian ini adalah menganalisis pengaruh pembelajaran organisasi dan kemampuan teknologi informasi terhadap kinerja pegawai dengan manajemen pengetahuan sebagai variabel mediasi. Jenis penelitian ini adalah explanatory research dengan pendekatan kuantitatif. Populasi dari penelitian ini adalah seluruh pegawai PT. Pos Indonesia (Persero) Cabang Ngawi yang berjumlah 137 pegawai. Metode pengambilan sampel menggunakan metode sensus. Metode pengumpulan data menggunakan kuesioner. Metode analisis data yang digunakan adalah path analysis menggunakan SPSS. Hasil pengujian hipotesis menunjukkan bahwa pembelajaran organisasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap manajemen pengetahuan. Kemampuan teknologi informasi positif dan signifikan terhadap manajemen pengetahuan. Manajemen pengetahuan positif dan signifikan terhadap kinerja pegawai. Pembelajaran organisasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pegawai. Kemampuan teknologi informasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pegawai. Hasil analisis variabel mediasi dengan menggunakan uji Sobel, menemukan bahwa manajemen pengetahuan mampu memediasi pengaruh pembelajaran organisasi terhadap kinerja pegawai. Manajemen pengetahuan mampu memediasi pengaruh kemampuan teknologi informasi terhadap kinerja pegawai. Kata Kunci: Pembelajaran Organisasi, Kemampuan Teknologi Informasi, Manajemen Pengetahuan, Kinerja Pegawai.
Copyrights © 2021