Abstrack: the purpose of this study was to determine the effect of audio visual media on studentinterest in sprint running material. The method used in this research is pre-expiremen with onegroup pretest-posttest research design. The sample in this study amounted to 32 studens, using asampling technique. The data collection tehniques used were observation techniques,questionnaire techniques, and documentation techniques. Data analysis used Cronbacg’s AlpaTets. The results showed that there was an effect of audio-visual media on student interest, it wasknown from ≥ r table test, namely 50,285 ≥ 1.96 so that Ho was rejected and Hi was accepted.And the amount of influence before the use of audio visual media is 0.48, and after the use of audiomedia is 0.73. the conclusion is that using audio- visual media in learning physical education forsprint running has an influence on student interest. Keywords: Audio Visual Media, Sprint Running, Student Interest. Abstrak: tujuan dari penelitian ini adalah untuk mngetahui pengaruh media audio visual terhadapminat siswa pada materi lari sprint. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah preexpiremendengan desain penelitian one group pretest-posttest. Sampel dalam penelitian iniberjumlah 32 siswa, dengan menggunakan tehnik sampling. Teknik pengumpulan data yangdigunakan adalah Teknik observasi, Teknik angket, dan Teknik dokumentasi. Analisis datamenggunakan uji alpha Cronbach. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat pengaruh mediaaudio visual terhadap minat siswa, hal ini diketahui dari uji r hitung ≥ r tabel yaitu 50.285 ≥ 1,96sehingga Ho ditolak dan Hi dterima. Besar pengaruh sebelum penggunaan media audio visualsebesar 0.48, dan sesudah penggunaan media audio visual sebesar 0.73. kesimpulannya denganmenggunakan media audio visual dalam mata pelajaran penjaskes materi lari sprint terdapatpengaruh pada minat siswa. Kata kunci: Media Audio Visual, Lari Sprint, Minat Siswa.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2021