Abstract : Optimizing the performance of an organization or government agency requires productivity. Productivity is important as a measure of the success of optimizing the resources of an organization or agency. The problem faced by most government agencies is that the administrative process is carried out through recordings in ledgers or file storage in the form of dossiers. It requires so many books and makes it difficult to dig up information. The employee management information system functions to facilitate managing employee data from rank, job- position data and family data. Employee management information system (SIMPEG) can play an important role in facilitating data collection, submission and reporting of information as the basis for employee management decision making. Key Word: employee management, information system, Simpeg Pengoptimalan kinerja suatu organisasi atau instansi pemerintahan membutuhkan produktivitas. Produktivitas penting sebagai ukuran keberhasilan pengoptimalisasian sumber daya suatu organisasi atau instansi. Masalah yang dihadapi kebanyakan instansi pemerintahan yaitu proses administrasi dilakukan melalui pencatatan-pencatatan di buku besar ataupun penyimpanan berkas dalam bentuk dosir maka membutuhkan begitu banyak buku dan mempersulit untuk menggali informasi. Sistem informasi manajemen kepegawaian berfungsi mempermudah dalam mengelola data pegawai mulai dari data kepangkatan hingga data keluarga. Sistem informasi manajemen Kepegawaian (SIMPEG) dapat berperan penting untuk mempermudah dalam melakukan pendataan, pengajuan dan pelaporan informasi sebagai dasar pengambilan keputusan manajemen pegawai. Kata Kunci : Manajemen Kepegawaian , Sistem Informasi, Simpeg
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2019