Abstract - Description: Learning is a process of creating an environment that allows the learning process. Learning in terms of the activities of the leaners in their interaction with the environment that produces behavioral changes that are constant. Electronic learning system (e-learning) on education is intended to facilitate the teaching and learning process in schools by way of online via a computer or other electronic devices such as smartphone and tablets. Through the information system e-learning, students can download the material, doing practice questions and exams online. The teachers who overflow the subjects of e-learning can also upload the material and the questions online. The background of this study is to analyze the evaluation of learning in e-learning as a medium in the teaching and learning process in SMA PGRI 1 Bekasi. In this study, carried out by direct obsevartion and interviews to students and teachers that administer e-learning courses. This study describes the result of research regarding the evaluation of e-learning system using Unifed Theory of Acceptance and Use of Technology ( UTAUT ). Collected data from questionnaires filled out by charging students and teachers are using e-learning systems in SMA PGRI 1 Bekasi. Keywords: application of e-learning system, UTAUT Abstraksi - Pembelajaran adalah suatu proses penciptaan lingkungan yang memungkinkan terjadinya proses belajar. Belajar dalam pengertian aktivitas dari peserta didik dalam berinteraksi dengan lingkungan yang menghasilkan perubahan perilaku yang bersifat konstan. Sistem pembelajaran secara elektronik (e-learning) pada pendidikan ditujukan untuk memudahkan kegiatan proses belajar mengajar disekolah dengan cara online melalui komputer maupun perangkat elektronika lainnya seperti smartphone dan tablet. Melalui sistem informasi e-learning, siswa dapat mendownload materi, mengerjakan soal-soal latihan dan soal ujian secara online. Para guru yang mengampuh mata pelajaran e-learning juga dapat mengupload materi dan soal-soal secara online. Latar belakang penelitian ini adalah menganalisa evaluasi pembelajaran dalam e-learning sebagai media dalam proses belajar mengajar di SMA PGRI 1 Bekasi. Dalam penelitian ini, dilakukan dengan pengamatan langsung serta wawancara pada siswa dan beberapa guru yang mengampu mata pelajaran e-learning. Penelitian ini menjelaskan tentang hasil penelitian mengenai evaluasi sistem pembelajaran e-learning dengan menggunakan Unifed Theory of Acceptance and Use of Technology ( UTAUT). Data dikumpulkan dari pengisian kuisioner yang diisi oleh siswa dan guru yang menggunakan sistem pembelajaran e-learning di SMA PGRI 1 Bekasi. Kata Kunci: penerapan sistem e-learning. UTAUT
Copyrights © 2019