Abstract:This study aims to determine the positive and significant effect of the implementation of inquiry learning strategies on students’ Christian Education learning activities in the classroom. The hypothesis of this study is that there is a positive and significant effect between the implementation of inquiry learning strategies on PAK learning activities of students in the classroom. In connection with the results of this study, the authors provide input for PAK teachers to improve the implementation of inquiry learning strategies so that students' PAK learning activities increase.Keywords: inquiry learning strategy, student’ christian education learning activity Abstrak:Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh yang positif dan signifikan dari implementasi strategi pembelajaran inkuiri terhadap keaktifan belajar PAK siswa di dalam kelas. Hipotesis dari penelitian ini adalah terdapatnya pengaruh yang positif dan signifikan antara implementasi strategi pembelajaran inkuiri terhadap keaktifan belajar PAK siswa di kelas Sehubungan dengan hasil penelitian ini, penulis memberi bahan masukan bagi guru PAK untuk meningkatkan implementasi strategi pembelajaran inkuiri supaya keaktifan belajar PAK siswa meningkat.Kata Kunci: strategi pembelajaran inkuiri, keaktifan belajar PAK siswa
Copyrights © 2021