This study discusses the process of utilizing audio-visual media and the result of the use of audio-visual media at extracurricular activities in SMA Negeri 1 Gedong settings. The purpose of this research is to describe the process and results from audio-visual media utilization at the extracurricular dance activities in SMA Negeri 1 Gedong settings. The study uses a field record method with a type of descriptive research through a qualitative approach. The data collection techniques in this study are observations, interviews, documentation and data analysis. The use of audio-visual media is used to assist teachers in conveying the material, and make it easier for students to memorize and learn a variety of dance movements Sigeh Pengunten. The results of the learning of Sigeh Pengunten in the extracurricular activities belong to the category good. Penelitian ini membahas tentang proses pemanfaatan media audio-visual dan hasil dari pemanfaatan media audio-visual pada kegiatan ekstrakurikuler di SMA Negeri 1 Gedong Tataan. Tujuan dari penelitian ini yaitu mendeskripsikan proses dan hasil dari pemanfaatam media audio-visual pada kegiatan ekstrakurikuler tari di SMA Negeri 1 Gedong Tataan. Penelitian ini menggunakan metode catatan lapangan dengan jenis penelitian deskriptif melalui pendekatan kualitatif. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini adalah observasi, wawancara, dokumentasi dan analisis data. Pemanfaatan media audio-visual digunakan untuk membantu guru dalam menyampaikan materi, dan mempermudah siswa untuk menghafal dan mempelajari ragam gerak tari Sigeh Pengunten. Hasil pembelajaran tari Sigeh Pengunten dalam kegiatan ekstrakurikuler tergolong dalam kategori baik. Kata kunci: Media audio-visual, Pembelajaran tari Sigeh Pengunten.
Copyrights © 2020