Jurnal Seni dan Pembelajaran
Vol 7, No 2 (2019): Jurnal Seni dan Pembelajaran

Pembelajaran Gerak Tari Muli Siger Menggunakan Metode Latihan untuk Meningkatkan Psikomotorik Siswa MTs Negeri 1 Bandar Lampung

Riska Aulia (Unknown)
Agung Kurniawan (Unknown)
indra bulan (Unknown)



Article Info

Publish Date
06 Sep 2019

Abstract

The training method is a way of teaching that requires students to carry out activities with repetitive practice aimed at increasing dexterity or better skills. Research conducted at MTs Negeri 1 Bandar Lampung was conducted to see how the process and results of the Muli Siger dance learning process used drill methods that refer to behavioristic theories and used qualitative descriptive research types. The data obtained is done by observation, interview, and documentation. The results of the muli siger dance learning process using drill methods in MTs Negeri 1 Bandar Lampung obtained an average value of 85 with excellent criteria. Students who get the highest score is 95 with excellent criteria, and the lowest score gets a score of 75.Metode latihan merupakan suatu cara mengajar yang menuntut siswa untuk melaksanakan  kegiatan dengan  latihan secara berulang-ulang yang bertujuan untuk meningkatkan ketangkasan atau keterampilan yang lebih baik. Penelitian yang dilakukan di MTs Negeri 1 Bandar Lampung dilakukan untuk  melihat bagaimana proses dan hasil pembelajaran gerak tari Muli Siger mengunakan metode latihan (drill metodh) yang mengacu pada teori behavioristik dan menggunakan jenis penelitian deskriptif kualitatif. Data yang diperoleh dilakukan dengan cara observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil dari proses pembelajaran tari Muli Siger dengan menggunakan metode latihan (drill metodh) di MTs Negeri 1 Bandar Lampung memperoleh nilai rata-rata 85 dengan kriteria baik sekali. Peserta didik yang mendapatkan nilai tertinggi yaitu 95 dengan kriteria baik sekali, dan nilai terendah mendapatkan nilai 75. Kata kunci: Metode Latihan (drill metodh), Tari Muli Siger

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

JSP

Publisher

Subject

Arts Education Social Sciences Other

Description

SP is a journal containing the results of research/non-research studies related to arts, including fine arts, performing arts, the arts of film, and also about arts education. JSP is a collection of research, literal study, performing art review, art studies, and critical study in Indonesia. JSP is ...