Abstract: Classroom action research in general aims to improve the quality of learning for class VIII students of SMPN 1 Tanjung Balai. specifically aims to: 1. Improve Memorization Ability Effectively and Enjoyable in PKN Lessons; 2. Describe the management of PKN Lessons; 3. Use of Mnemonic Learning Model. This classroom action research was carried out in 2 cycles, each cycle consisting of planning, implementing actions, observing and reflecting. Classroom action research was carried out in class VIII of SMPN 1 Tanjung Balai with a total of 32 students. The subjects of this study were PKN class VIII-B teachers and class VIII students of SMPN 1 Tanjung Balai, data were collected through observation, interviews, tests, and study documentation. Keywords: effectively; fun; mnemonik model; memorization skills  Abstrak: Penelitian tindakan kelas secara umum bertujuan untuk meningkatkan kualitas pembelajaran untuk peserta didik kelas VIII SMPN 1 Tanjung Balai. secara khusus bertujuan untuk : 1. Meningkatkan Kemampuan Menghafal Dengan Efektif dan Menyenangkan Pada Pelajaran PKN; 2. Mendeskripsikan pengelolaan Pelajaran PKN; 3. Penggunaan Model Pembelajaran Mnemonik. Penelitian tindakan kelas ini dilaksanakan dalam 2 siklus, setiap siklus terdiri dari perencanaan, pelaksanaan tindakan, pengamatan dan refleksi. Penelitian tindakan kelas dilaksanakan dikelas VIII SMPN 1 Tanjung Balaiyang berjumlah 32 orang siswa. Subjek penelitian ini adalah guru PKN kelas VIII-B dan siswa kelas VIII SMPN 1 Tanjung Balai, data dikumpulkan melalui observasi, wawancara, test, dan study dokumentasi. Kata Kunci: efektif; kemampuan menghafal; model mnemonik; menyenangkan
Copyrights © 2021