JURNAL GLOBAL EDUKASI
Vol 5, No 2 (2021): Oktober 2021

Penerapan Metode Bimbingan Berkelanjutan Untuk Meningkatkan Kinerja Guru Dalam Menyusun RPP

Dongseria Gultom (Unknown)



Article Info

Publish Date
02 Mar 2022

Abstract

Abstract: This study aims to determine the results of the application of continuous guidance methods in improving teacher performance in preparing lesson plans at SDN 018478 Huta Bagasan, BP. Mandoge sub-district academic year 2020/2021. The method used in this study is the School Action Research (PTS) method. The results of the study concluded that the ability of teachers' performance in preparing lesson plans by applying the continuous guidance method at SDN 018478 Huta Bagasan experienced a significant increase. This can be seen from the increase in teacher competence in compiling a good syllabus and lesson plans, which increased by 52% and 58%, respectively. Keywords: continuous guidance, teacher performance, lesson plans  Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil penerapan metode bimbingan berkelanjutan dalam meningkatkan kinerja guru menyusun RPP di SDN 018478 Huta Bagasan kecamatan BP. Mandoge TP. 2020/2021. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode Penelitian Tindakan Sekolah (PTS). Hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa kemampuan kinerja guru dalam menyusun RPP dengan menerapkan metode bimbingan berkelanjutan di SDN 018478 Huta Bagasan terjadi peningkatan yang signifikan. Hal ini terlihat dari peningkatan kompetensi guru dalam menyusun silabus dan RPP yang baik meningkat sebesar 52% dan 58%. Kata Kunci: bimbingan berkelanjutan, kinerja guru, RPP

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

JGE

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Global Edukasi (JGE) adalah jurnal yang berisi tulisan yang diangkat dari hasil penelitian di bidang ...