Edulead : Journal of Education Management
Vol 4 No 1 (2022): Edulead : Journal of Education Management

Pengaruh Model Mnemonik Terhadap Motivasi Mahasiswa PGSD Unipa Surabaya

Danang Prastyo (Universitas PGRI Adi Buana Surabaya)
Ida Sulistyawati (Universitas PGRI Adi Buana Surabaya)
Apri Irianto (Universitas PGRI Adi Buana Surabaya)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2022

Abstract

The purpose of this research is to know the influence of mnemonic model on the motivation to learn students PGSD Unipa Surabaya. This type of research is the quasi-experiment. The design of the research using Posttest Only, Non-Equivalent Control Group Design population used is the student of the class year 2018. Research sample grade 2018 E and class 2018 F. Data collection techniques using poll with 20 questions. Analysis of the data on this study used Test T. Meanwhile to circumcise the data using SPSS. 16 software. From the results of data using SPSS program shows that the model of mnemonic learning affects the motivation to study students PGSD Unipa Surabaya. Abstrak Tujuan penelitian ini untuk mengetahui pengaruh model mnemonik terhadap motivasi belajar mahasiswa PGSD Unipa Surabaya. Jenis penelitian ini adalah quasi eksperimen. Desain penelitian menggunakan Posttest-Only Non-Equivalent Control Group Design Populasi yang digunakan adalah mahasiswa angkatan tahun 2018. Sampel penelitian kelas 2018 E dan kelas 2018 F. Teknik pengumpulan data menggunakan angket dengan 20 pertanyaan. Analisis data pada penelitian ini menggunakan Uji T. Sementara itu untuk pengelohan datanya menggunakan bantuan software SPSS.16. Dari hasil olah data menggunakan program SPSS menunjukkan bahwa model pembelajaran mnemonik berpengaruh terhadap motivasi belajar mahasiswa PGSD Unipa Surabaya.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

edulead

Publisher

Subject

Religion Humanities Education Other

Description

Manajemen Pendidikan aims to disseminate significant and innovative scholarly studies that are of value to the national and international research communities. The Journal welcomes articles focusing on all aspects of management education including: Teaching and Learning Instructional design in ...