Forum Ilmiah Pendidikan Akuntansi (FIPA)
Vol 7, No 2 (2019): FIPA 13

Faktor yang Mempengaruhi Tingkat Pemahaman Akuntansi dengan Kepercayaan Diri sebagai Variabel Mediasi

Pujiani Indraningsih (Prodi Pemndidikan Akuntansi Universitas PGRI Madiun Jl. Setia Budi No.85 Kota Madiun)
Elva Nuraina (Unknown)
Nur Wahyuning Sulistyowati (Unknown)



Article Info

Publish Date
21 Oct 2020

Abstract

ABSTRAKTujuan penelitian ini adalah untuk membuktikan secara empiris pengaruh kecerdasan emosional, spiritual, perilaku belajar melalui kepercayaan diri sebagai variabel mediasi terhadap tingkat pemahaman akuntansi. Penelitian ini dilakukan pada mahasiswa B di Universitas V dengan pendekatan kuantitatif. Pengambilan sampel menggunakan total sampling serta kuesioner sebagai instrumen penelitian. Hasil penelitian bahwa kecerdasan emosional, spiritual, perilaku belajar berpengaruh terhadap tingkat pemahaman akuntansi melalui kepercayaan diri sebagai variabel mediasi. Perilaku belajar memiliki pengaruh lebih besar terhadap tingkat pemahaman akuntansi dan kecerdasan emosional memiliki pengaruh lebih besar terhadap tingkat pemahaman akuntansi melalui kepercayaan diri. ABSTRACT The purpose of this study was to prove empirically the effect of emotional intelligence, spiritual, learning behavior through self-confidence as a mediating variable on the level of understanding of accounting. This research was conducted on student B at University V with a quantitative approach. Sampling uses total sampling and questionnaires as research instruments. The results of the study that emotional intelligence, spiritual, learning behavior influence the level of understanding of accounting through self-confidence as a mediating variable. Learning behavior has a greater influence on the level of understanding of accounting and emotional intelligence has a greater influence on the level of understanding of accounting through self-confidence.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

FIPA

Publisher

Subject

Education Social Sciences

Description

The proceedings contain papers in the field of accounting science and education that have been presented in Forum Ilmiah Pendidikan Akuntansi or Scientific Forum on Accounting Education (FIPA). This forum not only contains paper presentations, but also seminars with competent speakers in accounting ...