J-MAS (Jurnal Manajemen dan Sains)
Vol 7, No 2 (2022): Oktober

Pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan dan Promosi terhadap Minat Penggunaan E-Wallet LinkAja di Kota Surabaya

Muhammad Miftahul Khoir (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur)
Ugy Soebiantoro (Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur)



Article Info

Publish Date
26 Oct 2022

Abstract

This journal contributes to understanding the perception of ease of use, promotion and its influence on the interest in using linkaja e-wallets in the city of surabaya. The population in the study are consumers whohave knowledge of linkaja e-wallets as a means of digital payment in the city of surabaya. The use of nonprobability sampling techniques with the accidental sampling method totaled 98 respondents. The quantitative method was chosen with structural equation modeling (sem) data analysis techniques through partial least squares (pls) software. This study obtained findings that the perception of ease of use and joint promotion had a positive effect on the interest in using linkaja e-wallets in the city of surabaya.

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

jmas

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

J-MAS (Jurnal Manajamen dan Sains) diterbitkan oleh Program Magister Manajemen Universitas Batanghari, Jurnal ini mencakup bidang ilmu Ekonomi Manajemen. J-MAS (Jurnal Manajamen dan Sains) terbit sebanyak dua kali dalam setahun yaitu pada bulan April dan Oktober. Jurnal ini mempublikasikan artikel ...