SEIKO : Journal of Management & Business
Vol 4, No 2 (2021): July - December

Pengaruh Kepuasan Pelanggan Terhadap Niat Beli Kembali, pada pengguna E-commerce di Kota Batam

Suyono Saputra (PPs STIE Amkop Makassar)
Kezia Yohanna Zai (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Aug 2022

Abstract

Abstrak Saat ini dimana era digitalis trend pada E-comerce merupakan bagian yang semakin meningkat pesat setiap tahunnya dengan adanya kepuasan membuat konsumen menjadi ingin berbelanja terus. Yang menjadi tujuan dari penelitian ini yaitu untuk mengindentifikasi apa saja yang menjadi dampak yang mepengaruhi terjadinya Niat Beli Kembali serta variable-variabel lainnya yaitu Reputasi,Informasi,keamanan,kemudahan penggunaan,serta masalah privasi sebagai variabel independent serta Kepuasan yang menjadi variable intervening. Objek dari penelitian ini adalah para pengguna E-commerce seperti para pengguna Shopee,Lazada,Tokopedia dan juga BliBli, pengambilan sampel dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada responden yang memenuhi kriteria yang telah di tetapkan yaitu masyarakat batam yang pada umumnya sudah sering berbelanja di salah satu E-commerce yang ditetapkan.Responden dari penelitian ini akan dilakukan kepada 300 responden yang memiliki Niat Beli Kembali pada E-commerce. Kata Kunci: E-Commerce, Niat Pembelian Kembali, Kepuasan. Abstract Currently, in the digital era, the trend in E-commerce is a part that is increasing rapidly every year with the satisfaction of making consumers want to continue shopping. In this study, the researcher has the aim of identifying what are the impacts that influence the occurrence of Repurchase Intentions and other variables, namely , information, security, ease of use, and privacy issues as independent variables and satisfaction as an intervening variable. The object of this research are E-commerce users such as Shopee, Lazada, Tokopedia and BliBli users. Sampling is done by distributing questionnaires to respondents who meet the criteria that have been set, namely the Batam community who generally have often shopped at one of the Defined e-commerce. Respondents from this research will be conducted to 300 respondents who have repurchase intentions on E-commerce. Keywords: E- Commerce, Repurche Intension, Satisfaction

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

seiko

Publisher

Subject

Social Sciences

Description

The Journal Management & Business (SEJaman) provides a forum for academics and professionals to share the latest developments and advances in knowledge and practice of management business both theory and practices. It aims to foster the exchange of ideas on a range of important management subjects ...