Balance : Jurnal Akuntansi dan Manajemen
Vol. 1 No. 3 (2022): December 2022

Pembelajaran Akuntansi Secara Online: Pengujian Model Unified Theory Of Acceptance Dan Use Of Technology (UTAUT)

Nadia Elsha (Universitas mataram)
Siti Atikah (Universitas Mataram)
Indri Pupitasari Lenap (Universitas Mataram)



Article Info

Publish Date
23 Dec 2022

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi Sistem E-learning di Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Mataram. Model Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) merupakan sintesis dari model penerimaan teknologi yang akan tepat digunakan sebagai model evaluasi e-learning. Variabel yang digunakan dalam penelitian ini adalah empat konstruk kunci UTAUT yaitu; ekspektasi kinerja, ekspektasi upaya, pengaruh sosial, dan kondisi yang memfasilitasi. Sampel dalam penelitian ini ditentukan dengan menggunakan purposive sampling dan penentuan jumlah sampel menggunakan teknik talas yaman sehingga diperoleh total sampel sebanyak 229 responden. Pengumpulan data dilakukan dengan metode kuesioner dan menggunakan SPSS versi 25 dalam melakukan analisis data statistik. Hasil usulan ini menunjukkan bahwa variabel ekspektasi kinerja, ekspektasi upaya, dan pengaruh sosial tidak berpengaruh signifikan terhadap niat berperilaku, sedangkan variabel kondisi fasilitator berpengaruh signifikan terhadap niat berperilaku This study aims to test and analyze the factors that affect the E-learning System at the Faculty of Economics and Business, University of Mataram. The unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT) model is a synthesis of a technological acceptance model that will be appropriately used as an e-learning evaluation model. The variables used in this study are the four key constructs of UTAUT, namely; performance expectancy, effort expectancy, social influence, and facilitating condition. The samples in this study were determined using purposive sampling and determination of the number of samples using the Yamane taro technique so that a total sample of 229 respondents was obtained. Data collection was carried out by the questionnaire method and used SPSS version 25 in carrying out statistical data analysis. The results of this proposal show that the variables of performance expectancy, effort expectancy, and social influence do not have a significant effect on the e-larning system, while the facilitating condition variables have a significant effect on the e-learning system. Keyword: E-learning system, acceptance, UTAUT mode

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

jam

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance

Description

Balance : Jurnal Akuntansi dan Manajemen is a manuscript publication media that contains the results of Research in Accounting & Management that applies for peer review. Manuscripts published in Balance Jurnal Akuntansi dan Manajemen contain the results of scientific research, original articles, and ...