Acta Diurna: Jurnal Ilmu Komunikasi
Vol 18 No 2 (2022)

BRANDING PERUSAHAAN KAWAN DOKTER MELALUI KEGIATAN KOMUNIKASI ANTARA PIMPINAN DAN KARYAWAN

Novrianti Hasri (Perempuan)



Article Info

Publish Date
17 Oct 2022

Abstract

Abstract The purpose of this study was to determine the leadership style, and employee loyalty of Kawan Dokter Bandung in fighting for the company's brand. This research is a qualitative research using descriptive method. The data collection used were interviews, observations, and documentation. The research subject is the CEO or leader of Bandung doctors and their employees. The results found in this study are doctor friend leaders are able to build a leader character in achieving employee loyalty. The leader of friends doctors implements in six parts for the long term, namely company planning in achieving goals, foresight in analyzing strengths, weaknesses, and opportunities that will occur, employee loyalty that gives rights to every employee, creative freedom, freedom of expression, decision making. planning, decision making, and rewards aim to make them more confident and provide career opportunities for employees who have good competence. Leaders give awards to employees who have great loyalty so that automatically employees will be loyal to the company without thinking about the time given to the company and also fight for a company brand. Keywords: Leadership Strength, Employee Loyalty, Doctor Friend, Branding Abstrak Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui gaya pemimpin, dan loyalitas karyawan Kawan Dokter kota Bandung dalam memperjuangkan brand perusahaan. Penelitian ini termasuk penelitian kualitatif yang menggunakan metode deskriptif. Pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, observasi, dan dokumentasi. Untuk subjek penelitian adalah CEO atau pemimpin kawan dokter Bandung dan beserta karyawannya. Adapun hasil yang ditemukan dalam penelitian ini yaitu pemimpin kawan dokter mampu membangun sebuah karakter pemimpin dalam dalam mencapai loyalitas karyawan. Pemimpin kawan dokter mengimplementasikan dalam enam bagian untuk jangka panjang yaitu perencanaan perusahaan dalam mencapai tujuan, pandangan untuk ke depan dalam menganalisa kekuatan, kelemahan, dan peluang yang akan terjadi, Loyalitas karyawan yang memberikan Hak kepada setiap karyawan, kebebasan kreatif, kebebasan menyampaikan pendapat, pengambilan rencana, pengambilan keputusan, dan reward tujuannya supaya lebih percaya diri dan memberikan kesempatan karir karyawan yang memiliki kompetensi bagus. Pimpinan memberikan penghargaan ke karyawan yang mempunyai loyalitas besar sehingga dengan sendirinya karyawan akan loyal terhadap perusahaan tanpa memikirkan waktu yang diberikan kepada perusahaan dan juga memperjuangan sebuah brand perusahaan. Kata Kunci: Gaya Pemimpin, Loyalitas Karyawan, Kawan Dokter, Merek

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

acta_diurna

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

JAD aims to encourage research in communication studies. Topics addressed within the journal include but are not limited to: Media dan culture studies; Political communication; Cross-cultural communication; Business communication; Organizational communication; Health ...