J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Vol 9, No 2 Sep (2021): J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia

PENGUASAAN KOSAKATA DENGAN KEMAMPUAN MENULIS TEKS DESKRIPTIF

Vini Astrina (SMP PGRI 1 Merbau Mataram)
Tara Wibowo (SMA N 3 Bandar Lampung)
Roni Johansyah (SMA N 1 Talang Padang)



Article Info

Publish Date
02 Sep 2021

Abstract

Pengkajian ini merupakan pengkajian deskriptif. Pengumpulan data dilakukan menggunakan metode tes secara langsung terhadap peserta didik. Pengkajian ini bertujuan mendeskripsikan bagaimana penguasaan kosakata peserta didik terhadap keterampilan menulis teks deskripsi. Penguasaan kosakata adalah penguasaan kebahasaan yang harus dikuasai peserta didik untuk melakukan kegiatan berbahasa secara tepat dan benar. Dengan menguasai kosakata yang baik diharapkan peserta didik akan mampu menulis teks khususnya teks deskprisi dengan baik pula. This study is a descriptive study. Data collection was carried out using the test method directly on students. This study aims to describe how students' vocabulary mastery of the skills of writing descriptive text. Vocabulary mastery is mastery of language that must be mastered by students to carry out language activities appropriately and correctly. By mastering a good vocabulary, it is expected that students will be able to write texts, especially descriptive texts well too.Keywords: Vocabulary, Text Description, StudyDOI Artikel: https://doi.org/10.23960/J-Simbol/v9i2.2021.4

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

BINDO

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia is a biannual journal (April and September) published by the Master of Indonesian Language and Literature Education study program, Faculty of Teacher Training and Education, University of Lampung. It addresses a wide range of different ...