Abstract: This study aims to analyze the factors that influence MSMEs in choosing Islamic banking services. This research is in the form of quantitative research with data collection methods in the form of questionnaires distributed to MSMEs in Blitar, Kediri, and Tulungagung. The data that has been collected is analyzed using exploratory analysis techniques with the aim of forming a new construct based on a new theory that has not been tested for a new location. This study uses the MINDSPACE Framework as the basic theory. The results of this analysis found that there are eight factors that can influence the industry in adopting Islamic bank services, namely image, cost, norms, trust, promotion, commitment, knowledge, and ego. Abstrak: Penelitian ini memiliki tujuan untuk menganalisis faktor yang mempengaruhi UMKM dalam memilih layanan Bank Syariah. Penelitian ini berupa penelitian kuantitatif dengan metode pengumpulan data berupa kuesioner yang disebar kepada UMKM yang ada di Blitar, Kediri, dan Tulungagung. Data yang telah dikumpulkan diananlisis menggunakan teknik analisis eksploratori dengan tujuan membentuk konstruk baru berdasarkan teori baru yang belum diuji atas sebuah lokasi baru. Penelitian ini menggunakan MINDSPACE Framework sebagai teori dasar. Hasil dari analisis ini ditemukan bahwa terdapat delapan faktor yang dapat mempengaruhi industri dalam mengadopsi jasa bank syariah yakni citra, biaya, norms, kepercayaan, promosi, komitmen, pengetahuan, dan ego.
Copyrights © 2022