Technological advances that are so rapid bring various benefits to humans, both in individual and corporate activities. One of the companies taking advantage of this technological advancement is the property company Samanea Hill. The digital marketing strategy compiled by the Samanea Hill sales marketing team is carried out through Instagram and WhatsApp social media facilities. This research was conducted to find out how the digital marketing communication strategy by the Samanea Hill sales marketing team influences consumer decisions. The paradigm used in this study is interpretive non-positivism. The research approach used in this study is a qualitative case study method. Data was obtained using observation, documentation and interviews with members of the sales marketing team and Sales Manager of Samanea Hill to obtain factual data. The results of the study show that the digital marketing communication strategy carried out includes several stages from planning, implementation to evaluation. Digital media is also utilized by using the Instagram Ads feature, WhatsApp Story, and instant messaging with consumers via WhatsApp. Efforts to share information were also carried out by the Samanea Hill sales marketing team through digital media. Kemajuan teknologi yang begitu pesat membawa berbagai manfaat bagi manusia, baik dalam aktivitas perorangan maupun perusahaan. Salah satu perusahaan yang memanfaatkan kemajuan teknologi ini adalah perusahaan properti Samanea Hill. Strategi pemasaran digital yang disusun oleh tim sales marketing Samanea Hill dilakukan melalui sarana media sosial Instagram dan WhatsApp. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui bagaimana strategi komunikasi pemasaran digital oleh tim sales marketing Samanea Hill dalam memengaruhi keputusan konsumen. Paradigma yang digunakan dalam penelitian ini adalah non-positivisme interpretif. Pendekatan penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif dengan metode studi kasus. Data diperoleh dengan menggunakan metode observasi, dokumentasi, dan wawancara dengan anggota tim sales marketing dan Sales Manager Samanea Hill untuk mendapat data yang faktual. Hasil penelitian menunjukkan, strategi komunikasi pemasaran digital yang dilakukan meliputi beberapa tahapan mulai dari perencanaan, pelaksanaan hingga evaluasi. Media digital juga dimanfaatkan dengan menggunakan fitur Instagram Ads, Story WhatsApp, dan pesan instan dengan konsumen melalui WhatsApp. Upaya membagikan informasi juga dilakukan oleh tim sales marketing Samanea Hill melalui media digital.
Copyrights © 2023