The increasingly popular e-wallet payments among the Indonesian people result from the growing population of internet users. This study aims to test and analyze perceived ease of use, perceived usefulness, task-technology fit, and perceived trust on the intention to use e-wallet (Shopeepay), employing the theories of Technology Acceptance Model (TAM), Theory of Planned Behavior (TPB), and Task-Technology Fit (TTF). The data are collected utilizing purposive sampling by distributing questionnaires to undergraduate students of the Accounting Department of the Faculty of Economics and Business, Universitas Brawijaya through WhatsApp group and Line messaging applications. The results of this study exhibit that perceived usefulness, perceived ease of use, task-technology fit, and perceived trust have a positive effect on the intention to use e-wallet (Shopeepay). Abstrak E-wallet merupakan alat pembayaran yang kian digemari masyarakat Indonesia seiring dengan pertumbuhan pengguna internet yang terus meningkat dari waktu ke waktu. Penelitian ini bertujuan untuk menguji dan menganalisis persepsi kemudahan, persepsi manfaat, kesesuaian tugas-teknologi, dan persepsi kepercayaan terhadap intensi penggunaan e-wallet (Shopeepay). Technology Acceptance Model (TAM), Theory of Planned Behaviour (TPB), dan Task-Technology Fit (TTF) merupakan beberapa teori yang digunakan dalam penelitian ini. Teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini adalah purposive sampling dengan menyebarkan kuesioner kepada Mahasiswa Aktif S1 Akuntansi Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Brawijaya melalui grup Whatsapp dan aplikasi chatting Line. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa persepsi manfaat, persepsi kemudahan, kesesuaian tugas-teknogi, dan persepsi kepercayaan berpengaruh positif terhadap intensi penggunaan e-wallet (Shopeepay). Uang Elektronik, Technology Acceptance Model (TAM), Task-Technology Fit (TTF), Theory of Planned Behavior (TPB)
Copyrights © 2024