Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika
Vol 1, No 1 (2015): Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STUDENT TEAM ACHIEVEMENT DIVISIONS (STAD) TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS XI SMAN 1 BANGUN PURBA

-, Pebriani ( Program Studi Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Pasir Pengaraian)
-, Arcat ( Program Studi Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Pasir Pengaraian)
Afri, Lusi Eka ( Program Studi Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Pasir Pengaraian)



Article Info

Publish Date
19 Mar 2015

Abstract

This research aimed to determine the effect of cooperative learning model Student Teams Achievement Division(STAD) to grade students mathematics learning outcomes kelas XI SMAN 1 Bangun Purba. In this study theformulation of the problem is "Is there any type of influence model of Cooperative Learning Student TeamsAchievement Division (STAD) on the results of student learning mathematics classroom XI SMAN BangunPurba?. The object of this study is the result of learning mathematics siawa. Researchers used the test "t" toanalyze the data. From the analysis of data it can be concluded that there is influence of cooperative learningmodel STAD Student Teams Achievement Division on the results of students mathematics learning classroomXI SMAN 1 Bangun Purba School Year.

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

mtkfkip

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Jurnal Mahasiswa Prodi Matematika ini karya ilmiah ini diterbitkan dengan maksud untuk mengumpulkan karya ilmiah dari hasil penelitian dan/atau yang setara dengan hasil penelitian dalam bidang kependidikan dan mempublikasikan karya ilmiah ...