Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika
Vol 1, No 1 (2015): Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF DENGAN STRATEGI BOWLING KAMPUS TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS XI SMA N 3 TAMBUSAI UTARA PADA MATERI LIMIT FUNGSI

Yani, Juhri ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
Afri, Lusi Eka ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
-, Arcat ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)



Article Info

Publish Date
19 Mar 2015

Abstract

This study examines the effect of cooperative learning with campuses bowling strategy to grade students learning outcomes. The population in this study a class XI student of SMAN 3 Tambusai Utara. The sampling technique was done by simple random sampling. Samples XI2 class as experimental class and class XI1 as a control class. With the test  of  normality  and  homogeneity  tests  showed  the  two  samples  were  normally  distributed  and  homogeneous. Analysis of data using U test with = 0.05 showed Ucount = 90.5 and Utable = 98, Ucount > Utable so H0 was accepted. So it  was concluded that  there was significant cooperative  learning model with campus bowling strategy on the results of students mathematics learning.

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

mtkfkip

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Jurnal Mahasiswa Prodi Matematika ini karya ilmiah ini diterbitkan dengan maksud untuk mengumpulkan karya ilmiah dari hasil penelitian dan/atau yang setara dengan hasil penelitian dalam bidang kependidikan dan mempublikasikan karya ilmiah ...