Technological advances require a teacher as an educator to always innovate in conveying material to students. It is inseparable from education, in which there are processes, including approaches, models, methods and learning media. In this article, the author analyzes the design of various application innovations in the learning process by reviewing the literature with a qualitative descriptive approach. The results of this study, the process approach uses a QR code website, the model uses an inquiry model, namely laboratory with camera, laboratory with website. Media innovation using an AR-based snapchat application. Making these innovations aims to make it easier for students to achieve learning goals such as critical thinking, systematic thinking and process skills. Key words: innovation, approach, model, media  ABSTRAK Kemajuan teknologi menuntut seorang guru sebagai pendidik untuk selalu berinovasi dalam menyampaikan materi kepada siswa. Hal ini tidak terlepas dari pendidikan, yang di dalamnya terdapat proses, meliputi pendekatan, model, metode, dan media pembelajaran. Dalam artikel ini, penulis menganalisis desain berbagai inovasi aplikasi dalam proses pembelajaran dengan meninjau literatur dengan pendekatan deskriptif kualitatif. Hasil dari penelitian ini, pendekatan proses menggunakan website QR code, model menggunakan model inquiry yaitu laboratorium dengan kamera, laboratorium dengan website. Inovasi media menggunakan aplikasi snapchat berbasis AR. Pembuatan inovasi tersebut bertujuan untuk memudahkan siswa dalam mencapai tujuan pembelajaran seperti berpikir kritis, berpikir sistematis dan keterampilan proses. Kata kunci: inovasi, pendekatan, model, media
Copyrights © 2022