Abstract: This article reviews the Academic Development Strategy and Improving the Quality of Academic Services for UM Faculty of Education Students. This study aims to determine leadership strategies in tertiary institutions, strategies for developing student academics, supporting and inhibiting factors in developing student academics, and strategies for academic services in tertiary institutions. This study uses qualitative research methods with research instruments including observation, interview guides, and researchers as a key pillar and previous theory as an addition. The source of this research is the results of interviews from one of the lecturers who has an interest in taking care of this section. The result is routine coordination to find out the problems in each sub-section by mapping the problems. And the way to improve the quality of its services is to prepare adequate facilities and infrastructure for students and alumni, serving in the academic field in the form of PPDikti reporting services and others. As well as serving students according to working hours and according to applicable SOPs. Abstrak: Artikel ini mengulas tentang Strategi Pengembangan Akademik dan Peningkatan Kualitas Layanan Akademik Mahasiswa Fakultas Ilmu Pendidikan UM. Penelitian ini memiliki tujuan guna mengetahui Strategi kepemimpinan di perguruan tinggi, Strategi mengembangkan akademik mahasiswa, Faktor pendukung serta penghambat dalam mengembangkan akademik mahasiswa, dan Strategi pelayanan akademik di perguruan tinggi. Penelitian ini menggunakan metode penelitian kualitatif dengan instrumen penelitiannya meliputi observasi, pedoman wawancara, dan peneliti sebagai tumpuan kunci dan teori terdahulu sebagai tambahan. Sumber penelitian ini adalah hasil wawancara dari salah satu dosen yang berpekepentingan untuk mengurusi bagian tersebut. Adapun hasilnya adalah rutin dilakukannya koordinasi untuk mengetahui permasalahan di masing-masing dan sub bagian dengan melakukan pemetaan permasalahan. Dan cara meningkatkan kualitas pelayanannya adalah dengan menyiapkan sarana dan prasarana yang memadai untuk mahasiswa dan alumni, melayani dibidang akademik berupa layanan pelaporan PPDikti dan lain-lain. Serta melayani mahasiswa sesuai jam kerja dan sesuai SOP yang berlaku.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2023