Electronic payments are an opportunity for e-commerce companies to increase their sales transactions. One way is to use Shopee PayLater. This research aims to analyze the influence of Perceived Easy of Use, Perceived Usefulness and Trust on Repurchase Intention of SPayLater Users. The sample collection method used is purposive sampling, where samples are taken based on certain criteria, so that the number of samples obtained is 80 people. In analyzing the data using the Smart PLS program, it shows that Perceived Ease of Use and Trust have no effect on Repurchase Intention among SPayLater users in Padang City, while Perceived Usefulness has a positive effect on Repurchase Intention among SPayLater users in Padang City Abstrak Pembayaran elekronik menjadi peluang bagi perusahaan e-commerce untuk meningkatkan transaksi penjualannya. Salah satunya adalah dengan menggunakan SPayLater. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh Perceived Easy of Use, Perceived Usefullness dan Trust terhadap Repurchase Intention pada Pengguna SPayLater. Metode pengumpulan sample yang di gunakan adalah purposive sampling dimana dalam pengambilan sample berdasarkan kriteria tertentu, sehingga jumlah sample yang di dapat 80 orang. Dalam menganalisis data menggunakan program Smart PLS yang menunjukkan bahwa tidak berpengaruhnya Perceived Ease Of Use dan Trust terhadap Repurchase Intention pada pengguna SPayLater di Kota Padang, sedangkan Perceived Usefulness berpengaruh positif terhadap Repurchase Intention pada pengguna SPayLater di Kota Padang.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2024