Business and Investment Review
Vol. 1 No. 5 (2023)

Analysis of 7P Marketing Strategy of People's Business Credit at PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk Sub-Branch Office Tarempa Natuna

Natalia, Desy Uli (Unknown)



Article Info

Publish Date
15 Nov 2023

Abstract

The purpose of this research is to find out the marketing strategy of 7P People's Business Credit at PT Bank Negara Indonesia Tbk (Persero) Branch Office of Tarempa Natuna aide. This type of research uses qualitative descriptive research, the types of data used in this study are primary data and secondary data. The analytical technique used in this study is the triangulationtechnique. The results of this study show thatthe marketing strategy of the productmix, price, place, promotions, process, people, and physical evidance has been done very well by Bank BNI Tarempa Natuna to the People's Business Credit service products owned by him. This can be seen from the disbursement of People's Business Credit funds that are quite fast and prioritize the quality of service. The conclusion of this study isthat the marketing of the productmix, price, place, promotions, process, people, and physical evidance has been done well by Bank BNI Tarempa Natuna to its People's Business Credit service products. This can be seen from Bank BNI Tarempa Natuna providing large financing that suits the needs of MSMEs. Abstrak Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi pemasaran 7P Kredit Usaha Rakyat Pada PT Bank Negara Indonesia Tbk (Persero) Kantor Cabang pembantu Tarempa Natuna. Jenis penelitian ini menggunakan penelitian deskriptif kualitatif, jenis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer dan data sekunder. Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah triangulasi teknik. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa strategi pemasaran terhadap bauran product, price, place, promotions, process, people, dan physical evidance sudah dilakukan dengan sangat baik oleh Bank BNI Tarempa Natuna terhadap produk layanan Kredit Usaha Rakyat yang dimilikinya. Hal ini dapat dilihat dari pencairan dana Kredit Usaha Rakyat yang cukup cepat dan mengutamakan kualitas pelayanannya. Kesimpulan dari penelitian ini yaitu stretegi pemasaran terhadap bauran product, price, place, promotions, process, people, dan physical evidance sudah dilakukan dengan baik oleh Bank BNI Tarempa Natuna terhadap produk layanan Kredit Usaha Rakyat yang dimilikinya. Hal ini dapat dilihat dari Bank BNI Tarempa Natuna menyediakan besar pembiayaan yang sesuai dengan kebutuhan UMKM.. Kata Kunci: Product, Price, Place, Promotions, Marketting Mix 7P.

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

birev

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

BIREV: Business and Investment Review covers all aspects of management, business and investment. Journal Scope: Strategic management, Human resource and performance management, Business environment, Marketing strategic, cost-volume-profit analysis, Cost analysis for pricing and cost management, ...