Jurnal Manajemen Pemasaran dan Perilaku Konsumen
Vol. 3 No. 1 (2024)

Strategi Word of Mouth Marketing Dengan Menjadikan Alumni Jemaah Sebagai Pusat Informasi Umrah

Alvia, Yani (Unknown)
Bramayudha, Airlangga (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jan 2024

Abstract

This research aims to find out the word of mouth marketing strategy at Ayu Amanah Nusantara Tours and Travel Sidoarjo by making the congregation's alumni a center for Umrah information. This research uses a qualitative method approach with a case study type. Data collection techniques were obtained by in-depth interviews, observation and documentation. The results of this research show that the word of mouth marketing strategy at Ayu Amanah Nusantara Tours and Travel by making the congregation's alumni the Umrah information center includes several steps, namely: creating excellent service, creative programs for congregation alumni, the existence of a congregational alumni group community that has become a central agent for information, exclusive offers, ensuring alumni feel confident recommending services that have a good reputation, and a personal touch with agents.   Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana strategi word of mouth marketing pada Ayu Amanah Nusantara Tours and Travel Sidoarjo dengan menjadikan alumni jemaah sebagai pusat informasi umrah. Penelitian ini menggunakan pendekatan metode kualitatif dengan jenis studi kasus. Teknik pengumpulan data diperoleh dengan wawancara mendalam, observasi, dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa strategi word of mouth marketing pada Ayu Amanah Nusantara Tours and Travel dengan menjadikan alumni jemaah sebagai pusat informasi umrah meliputi beberapa langkah, yaitu: menciptakan pelayanan yang prima, program yang kreatif untuk alumni jemaah, adanya komunitas grup alumni jemaah yang telah menjadi agent pusat informasi, penawaran eksklusif, memastikan alumni merasa yakin merekomendasikan layanan yang memiliki reputasi yang baik, dan sentuhan secara personal terhadap agen.

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

jmppk

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management

Description

Publish all forms of quantitative and qualitative research articles and other scientific studies related to the field of Marketing Management and Consumer ...