JAMIN : Jurnal Aplikasi Manajemen dan Inovasi Bisnis
Vol 6, No 2 (2024): Februari 2024

PENGARUH PROMOSI DAN FITUR PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN HONDA NEW VARIO 125 DI DEALER HONDA SATRYA DELTA PERKASA DI PASURUAN

Illa, Mas Totok (Unknown)
Sumita, Ari Eka (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Aug 2024

Abstract

Abstract This study aims to determine the effect of promotion and product features on purchasing decisions for Honda Vario New 125 products at Satrya Delta Pasuruan dealers partially and simultaneously. The population in this study was the purchase of Honda New Vario 125 products at Satrya Delta Pasuruan dealers. The sampling technique used a non-probability sampling technique, namely purposive sampling. The sample in this study was 50 respondents. The method used in this study is a quantitative research approach method. This study uses multiple linear regression analysis with data collection using a questionnaire with a Likert scale. The results of the study indicate that partially promotion and product features have a positive and significant effect on purchasing decisions. Simultaneously, the promotion and product feature variables have a positive and significant effect on purchasing decisions for Honda New Vario 125 products at Satrya Delta Pasuruan dealers. Keywords: Promotion, Product Features, and Purchasing Decisions AbstrakPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh promosi dan fitur produk terhadap keputusan pembelian produk Honda Vario New 125 pada pembelian di dealer Satrya Delta Pasuruan secara parsial dan simultan. Populasi dalam penelitian ini adalah pembelian produk Honda New Vario 125 pada pembelian di dealer Satrya Delta Pasuruan. Teknik pengambilan sampel menggunakan teknik non-probability sampling yaitu purposive sampling. Sampel dalam penelitian ini sebanyak 50 responden. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah metode pendekatan penelitian kuantitatif. Penelitian ini menggunakan analisis regresi linier berganda dengan pengumpulan data menggunakan kuesioner dengan skala likert. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial promosi dan fitur produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Secara simultan variabel promosi dan fitur produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian produk Honda New Vario 125 pada pembelian di dealer Satrya Delta Pasuruan.Kata Kunci : Promosi, Fitur Produk, dan Keputusan Pembelian

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

JAMIN

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

Jurnal Aplikasi Manajemen dan Inovasi Bisnis (JAMIN) is one of the scientific publication journals published by STIE Kertanegara Malang. The aim of JAMIN is to establish effective channels of communication between stakeholders including academics and research institutions, business, government and ...