Prologia
Vol. 8 No. 2 (2024): Prologia

Cyber Public Relations, Corporate Social Responsibility, dan Citra Produk Pakaian Erigo

Heryanto, Rio (Unknown)
Erdiansyah, Rezi (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Oct 2024

Abstract

Erigo is one of the Indonesian products that sells a wide range of products in the clothing industry sector. A Public Relations practitioner who uses the internet in carrying out his duties is called Cyber Public Relations. The task of a Public Relations is not only to establish good relationships with business partners, but as a good Public Relations is able to design social programs called Corporate Social Responsibility to get a good image in the community. The purpose of this study was to determine the effect of Cyber Public Relations, Corporate Social Responsibility and Erigo product image. This research was conducted using quantitative and data collection methods using surveys to collect data by distributing questionnaires via google form. The population in the study were individuals who had bought or used Erigo products and were at least 17 years old. The sampling technique used purposive sampling by identifying specific identities for research purposes, the sample used amounted to 112. Based on the results of the study, it shows that Cyber Public Relations has no effect on image, Corporate Social Responsibility affects image, Cyber Public Relations, Corporate Social Responsibility have an influence on Erigo's image by 25.9%. Erigo merupakan salah satu produk Indonesia yang menjual berbagai macam produk pada sektor industri pakaian. Seorang praktisi Public Relations yang menggunakan internet dalam menjalankan tugasnya disebut dengan Cyber Public Relations. Tugas dari seorang Public Relations tidak hanya menjalin hubungan yang baik dengan rekan bisnis, tetapi sebagai Public Relations yang baik mampu merancang program sosial yang disebut dengan penerapan tanggung jawab sosial perusahaan bertujuan untuk memperoleh reputasi yang positif di kalangan masyarakat. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui pengaruh Cyber Public Relations, Corporate Social Responsibility dan citra produk Erigo. Penelitian ini dilakukan menggunakan pendekatan kuantitatif dan metode pengambilan data menggunakan survei untuk menghimpun informasi, dilakukan dengan mendistribusikan survei menggunakan formulir google. Populasi pada penelitian ini adalah individu yang pernah membeli atau menggunakan produk Erigo dan minimal usia 17 tahun. Metode pengambilan sampel yang digunakan adalah purposive sampling dengan mengidentifikasi identitas – identitas khusus untuk tujuan penelitian, sampel yang digunakan berjumlah 112. Data peneliti yang diperoleh diuji dengan aplikasi IBM SPSS versi 29. Berdasarkan hasil menunjukkan Cyber Public Relations tidak memiliki pengaruh pada citra, Corporate Social Responsibility berpengaruh terhadap citra, Cyber Public Relations, Corporate Social Responsibility mempunyai pengaruh pada citra Erigo sebesar 25,9%.

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

prologia

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Prologia (E-ISSN 2598-0777) is a national journal, which all articles contain student's writing, are published by Faculty of Communication Universitas Tarumanagara. Scientific articles published in Prologia are result from research and scientific studies conduct by Faculty of Communication students ...