Abstract: When students show low learning outcomes, it indicates constraints in the learning process, possibly caused by suboptimal use of instructional media Seeing the decline in student learning outcomes, researchers are interested in exploring e-learning media and word wall applications as alternative solutions that can enhance student interest and achievement There is potential for further improvement in this area This research The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of using the Wordwall application as a learning media for fifth-grade students at SD Negeri 45 Palembang The approach used in this research is qualitative, using student learning outcome test instruments and interviews with fifth-grade students The results of this study indicate that the use of the Wordwall application in learning can significantly contribute to improving student learning achievement, Especially in mathematics lessons with a focus on two-dimensional shapes This finding shows that appropriate learning media can enhance students' interest, motivation, and learning enthusiasm, effectively helping them understand and remember the taught material Based on these results, it can be concluded that integrating technology into education, such as using Wordwall applications, has the potential to improve the effectiveness of the learning process. Keywords: Wordwall aplication, student learning outcomes, mathematics, building space. Abstrak: Ketika siswa menunjukkan hasil pembelajaran yang rendah, itu mengindikasikan adanya kendala dalam proses pembelajaran, yang kemungkinan disebabkan oleh penggunaan media pembelajaran yang tidak optimal. Melihat penurunan nilai hasil belajar siswa, peneliti tertarik untuk mengeksplorasi media e-learning dan aplikasi wordwall sebagai solusi alternatif yang dapat meningkatkan minat serta prestasi belajar siswa. Terdapat potensi untuk melakukan perbaikan lebih lanjut dalam hal ini. Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi seberapa efektif penggunaan aplikasi Wordwall sebagai media pembelajaran pada siswa kelas V di SD Negeri 45 Palembang. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif dengan menggunakan instrumen tes hasil belajar siswa dan wawancara dengan siswa kelas V. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan aplikasi Wordwall dalam pembelajaran dapat memberikan kontribusi yang signifikan terhadap peningkatan prestasi belajar siswa, terutama dalam pelajaran matematika dengan fokus pada materi bangun datar. Temuan ini menunjukkan bahwa media pembelajaran yang tepat dapat meningkatkan minat, motivasi, dan semangat belajar siswa, sehingga secara efektif membantu siswa dalam memahami dan mengingat materi yang diajarkan. Dengan hasil ini, dapat disimpulkan bahwa integrasi teknologi dalam pembelajaran, seperti penggunaan aplikasi Wordwall, memiliki potensi untuk meningkatkan efektivitas proses pembelajaran. Kata Kunci: Aplikasi Wordwall, hasil belajar siswa, matematika, bangun ruang.
Copyrights © 2024