This community service program aims to improve the entrepreneurial skills of students at SMK Negeri 5 Majene through training in the use of Geodetic GPS. Although this school has shown positive development in vocational education, the entrepreneurial aspect still needs strengthening, especially in the utilization of the latest technology. The training was designed to provide students with a practical understanding of Geodetic GPS applications in business contexts, such as land mapping and area mapping management. The implementation of activities includes the preparation of training materials, workshops, and evaluation of training results. The results showed an increase in student competence in using Geodetic GPS for entrepreneurship, although there were constraints related to the availability of tools and activity schedules. This program succeeded in improving technology-based business skills among students and is expected to support them in facing an increasingly digital world of work. Abstrak Program pengabdian masyarakat ini bertujuan untuk meningkatkan keterampilan kewirausahaan siswa di SMK Negeri 5 Majene melalui pelatihan penggunaan GPS Geodetik. Meskipun sekolah ini telah menunjukkan perkembangan positif dalam pendidikan kejuruan, aspek kewirausahaan masih memerlukan penguatan, terutama dalam pemanfaatan teknologi terkini. Pelatihan ini dirancang untuk memberikan siswa pemahaman praktis mengenai aplikasi GPS Geodetik dalam konteks bisnis, seperti pemetaan lahan dan pengelolaan pemetaan kawasan. Pelaksanaan kegiatan mencakup penyusunan materi pelatihan, workshop, dan evaluasi hasil pelatihan. Hasilnya menunjukkan peningkatan kompetensi siswa dalam menggunakan GPS Geodetik untuk kewirausahaan, meskipun terdapat kendala terkait ketersediaan alat dan jadwal kegiatan. Program ini berhasil meningkatkan keterampilan bisnis berbasis teknologi di kalangan siswa dan diharapkan dapat mendukung mereka dalam menghadapi dunia kerja yang semakin digital.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2024