Jurnal Valuasi : Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan
Vol. 5 No. 1 (2025): Jurnal Valuasi : Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan

PENGARUH GAYA HIDUP DAN KELOMPOK ACUAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (STUDI PADA KONSUMEN WARKOP ONTAJAWA KABUPATEN GRESIK)

Maulana, Reza Rifanda Dwi Candra (Unknown)
Maulana, Maulana (Unknown)



Article Info

Publish Date
30 Jan 2025

Abstract

This study aims to evaluate the impact of lifestyle (x1) and reference group (x2) variables on purchase decisions (y), both individually and collectively. Utilizing a quantitative approach, the research involves 100 visitors to Warkop Ontajawa in Gresik, and analysis is performed using SEM-PLS with SmartPLS 3.0 software. The results indicate that both lifestyle (x1) and reference group (x2) variables have a significant impact on purchase decisions, with p-values < 0.05 for both variables. The F-test shows an F-value of 78.132, exceeding the F-table value of 3.090, indicating a significant simultaneous effect of both independent variables on the dependent variable, purchase decisions (y). In conclusion, both lifestyle and reference group significantly influence the purchase decisions of Warkop Ontajawa visitors

Copyrights © 2025






Journal Info

Abbrev

home

Publisher

Subject

Economics, Econometrics & Finance

Description

Jurnal Valuasi Adalah Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan yang terbit secara daring pada bulan Januari dan Juli. untuk mempublikasikan hasil-hasil penelitian dalam bidang Ilmu Manajemen. Jurnal Valuasi mencakup kajian ilmu manajemen yang terdiri dari :Manajemen Pemasaran; Manajemen Sumber ...