Websites in the educational context play an important role in accessing educational resources, which must be followed by educational institutions, including SMA N 2 Banguntapan. Based on the results of evaluations and structured interviews on the SMA N 2 Banguntapan website, problems are currently found, such as low usability and the level of user satisfaction. the low one. This experimental research is redesigning the UI/UX of the SMA N 2 Banguntapan website that the school's students expect using the Design Thinking method. Based on the research that has been carried out as a whole, the final evaluation results were positive. The SUS evaluation obtained a score in the grade category "B", which indicates that the level of system usability is considered good and the PSSUQ evaluation in all dimensions is in the "lower limit" category, which indicates that the level of user satisfaction with the system is high. Website dalam konteks pendidikan memainkan peran vital dalam akses sumber daya pendidikan yang harus diikuti oleh lembaga-lembaga pendidikan, termasuk SMA N 2 Banguntapan. Berdasarkan hasil evaluasi dan wawancara terstruktur terhadap website SMA N 2 Banguntapan saat ini ditemukan permasalahan, seperti usability rendah dan tingkat kepuasan pengguna yang rendah. Penelitian eskperimen ini yaitu merancang ulang UI/UX dari website SMA N 2 Banguntapan yang diharapkan siswa sekolah tersebut dengan metode Design Thinking. Berdasarkan penelitian yang telah dilakukan secara keseluruhan, didapatkan hasil evaluasi akhir yang positif. Evaluasi SUS didapatkan skor dengan kategori grade “B”, yang menunjukkan bahwa tingkat kegunaan sistem dinilai baik dan evaluasi PSSUQ pada semua dimensi berada dalam kategori “lower limit”, yang mengindikasi bahwa tingkat kepuasan pengguna terhadap sistem tersebut tinggi.
Copyrights © 2024