Jurnal Kewirausahaan dan Inovasi
Vol. 3 No. 3 (2024)

Pengaruh Penggunaan Marketplace Dan Qris Terhadap Peningkatan Pendapatan Umkm

Alifiyah, Putri Dwi (Unknown)
Purwanti, Lilik (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 May 2024

Abstract

This study aims to determine the impact of using marketplace and QRIS in increasing the income of MSMEs in Malang City. This research method uses quantitative research methods. The research population includes MSMEs in Malang City that use the marketplace and QRIS in running their businesses. This study uses primary data with data collection techniques through distributing questionnaires to 89 research samples determined using purposive sampling. The data analysis technique is classical assumption test, multiple linear regression test and hypothesis testing processed with SPSS 25 software. The results of this study indicate that the use of marketplace and QRIS together has a positive and significant effect on increasing MSME business income both partially and simultaneously.   Abstrak Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh penggunaan marketplace dan QRIS terhadap peningkatan pendapatan usaha UMKM di Kota Malang. Metode penelitian ini menggunakan metode penelitian kuantitatif. Populasi penelitian mencakup UMKM di Kota Malang yang menggunakan marketplace dan QRIS dalam menjalankan usahanya. Penelitian ini menggunakan data primer dengan teknik pengumpulan data melalui penyebaran kuesioner kepada 150 sampel penelitian yang ditentukan menggunakan purposive sampling. Teknik analisis data yaitu uji asumsi klasik, uji regresi linier berganda dan uji hipotesis yang diolah dengan software SPSS 25. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa penggunaan marketplace dan QRIS secara bersama-sama berpengaruh positif dan signifikan terhadap peningkatan pendapatan usaha UMKM baik secara parsial maupun simultan.

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

jki

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Environmental Science Social Sciences

Description

Publish all forms of quantitative and qualitative research articles and other scientific studies related to the field of Entrepreneurship Management and ...